شموع الحب
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

شموع الحب

LOVE FOR LIFE

الرئيسيةهمس القلوبأحدث الصورالتسجيلدخول

كل سنة وانتوا طيبين ياشباب

3 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
el5afeee
عضو فضى
عضو فضى

ذكر

كل  سنة وانتوا  طيبين  ياشباب Empty
مُساهمةموضوع: كل سنة وانتوا طيبين ياشباب   كل  سنة وانتوا  طيبين  ياشباب I_icon_minitimeالإثنين سبتمبر 15, 2008 3:26 pm

[center]
شباب انا كنت بتصفح لقيت الموضوع الجميل وجاتلى الفكرة دى وبجد هو مشترك عند الجميع وانا بجد كنت بعمل كل الزكريات الحلوة دى اسيبكم مع الموضوع

ذكريات في رمضان
/
\
/
أتذكر كنا نلحق بعض أنا وخواتي وأخواني ونشوف شفايف بعض واللى شفايفة لونهم وردي يعني هذا فاطر بنظرنا
واللى لون إلسانه أحمر مو أبيض هذا قرنتي ماكل وشارب
\
/
\
أتذكر إنه كان مطبخنا صغير ,, فكنا كلنا نقعد على الأرض ونسوي مع أمي فطاير لحم وجبن وكنا نحس إنه إنجاز كبير يخلينا نسولف حق رفيجاتنا عنه
\
\
\
أتذكر إن أمي كانت تقومنا غصب عشان إنتسحر ونقوم وعيونا فيها النوم فكانت تسوي لنا على السحور
بيض وطماط دايما وشنو السر مادري عندنا فول وطماطم ومرة بيض
\
/
\
أتذكر أمى كانت تقول لى ,, إذا عطشتي روحي تمضمضي بالماي ,, فكنت أتمضمض وأخلى شويه بحلجي عشان أبلعة وكنت أكرر هالحركة كل ما عطشت ,, ياترى صيامي كان مقبول ؟ الله اعلم؟؟ انا كنت بعمل الحركة دى؟ :>
\
/
\أتذكر بردوا قبل صلات المغرب كنت دايما انا واخويا كنا بنستناة بفارغ الصبر لدرجة انى كنت بمسك الكوب العصير وكزازة الماية واقعد بيهم على سور البت
\
/
\

أتذكر قبل الفطور
أبوي كان بيعمل السالطاة وكان بيعملة حلوة قوى وبجد كانت جميلة اوووى لدرجة انها كانت بيتاكل كلها وكان من اهم ماافتكرة ومازال بيعملة انة بيعمل صحن لية فية شطا وصحنين تانين لى ماما والعائلة انا كنت بخلص صحن بابا واخش على صحن الجماعة\
/
/
اتذكر ايضا باكار الى كنا احنا المصرين بنموت فية كنت اكل وانا اصل باصص على التلفزيون وكان دماغى مش للاكل بل الى التليفاز كنت والله اكل وانا مش شايف انا باكل اية
/
/
اتذكر ايضا فى سنة من السنين شالوا بكرا وحطوا سلاحف النيجا كانت بجد دى الزاكرة الوحيدة عندى مش حلوة عن رمضان
/
/
بعدها حطوا فلم جميل اسمة بور رينجز الفلم دا اناا تبعتة كلة لحد اخر حلقة بس دا وانا صغير دا المسلسل الى خلانى لحد الان اتابع الانمى واحب اشاهدة لدرجة انى شوفت كل اجزاء البور رينجز على mbc3
/
/
اتذكر ايضا العزومة العائلة كان بيبقى يوم الله واكبر البيت بيبقا ماليان والاكل من كل الاصناف ويوم كنا بنقضية بعد الافطار فى كاس العالم كنا لدرجة اننا شباب كتير بنعمل 4 فرق كل فريق 3 افراد وكنا بنجيب عجلة ونقول عليها كاس العالم وكنا بطحن بعض فى العب ودايما انا وخويا واحلى اخ لية حمادة الى يرجعة بالسلامة كنا بنكسب دايما
/
/
أتذكر بردوا انى كنت بعمل مدفع رمضان عن طريق الصورايخ الضغيرة اجبها واضعها فى قزازة والعها واجرررررررررى اجرى بعيد قوى واستخبة كمان كنت بخاف قوى من الصواريخ ههه
/
/
/
اتذكر كمان المقالب الى كنت بعملها مع جيرانى كنا بروح انا وابن عمى ونقوم ماازنين احنا الاتنين والناس كلها تطلع برة تشوف اية الى باازن كان منظرهم مضحكه هههههههه
/
/
اأتذكر ايضا انى كنت بخلص فى رمضان كل يوم جزء فى القران وانا صغير بعد العصر على طول
/
/
اتذكر بردوا اخر يوم فى رمضان كنا بنجيب الاونية والصحون قبل المغرب ونغنيى كتير قوى ونقول ,يابركة رمضان خليكى فى الدار.

,

\
أتذكر إني نسيت أهنيكم بقدوم هذا الشهر الفضيل
كل عام وأنتوا بخير
وتقبل الله منا ومنكم صالح
والله يعوده عليكم كل سنه بالخير

اللهم اهدينا واهدى بنا واجعلنا سباباً لمن اهدتا
صدق الله العظيم

شباب يارب الى عندوا زكرة حلوة وحاب يبشااركنا بيها يقولها فى التعليقات ويارب المشاركة من الجميل لان ومضان فية زكريات جميلة قووووووووووووووووووووووووى
وارجوا ا ان الفكرة عجبت الجميع..........

el5afeee
عضو فضى
عضو فضى

ذكر

مُساهمةموضوع: الله   كل  سنة وانتوا  طيبين  ياشباب I_icon_minitimeالإثنين سبتمبر 15, 2008 3:33 pm

اللهم اهدينا فى الدنيا حسنة وفى الاخر حسنة وقنا عزاب النار
اخوكم:::::::::::: على احمد عبد الرازق
من مصر
20 سنة فى كلية تجارة جامعة كفر الشيخ

ويارب يارب الموضوع يعجبكم وانا نقلة من جيران والله اعلم واعلم
اميرة الحب
Admin
Admin
اميرة الحب

انثى
العمل/الترفيه : الكمبيوتر والرسم والموسيقى وقراءة روايات شكسبير
المزاج : الحب ملىء حياتى

مُساهمةموضوع: رد: كل سنة وانتوا طيبين ياشباب   كل  سنة وانتوا  طيبين  ياشباب I_icon_minitimeالثلاثاء سبتمبر 16, 2008 4:12 am

والله بجد موضوع حلو كتيييييييييييييير واكيد لكل واحد فينا ذكريات فى رمضان ومش فى رمضان بس لا فى كل وقت بس الذكريات الجميلة دايما بتبقى فى رمضان شهر الرحمة وجزاك الله كل خير اخى على مقالك هذا ونورت المنتدى
https://romanciate.yoo7.com
خوخة
بنوتة نشيطة
بنوتة نشيطة
خوخة

مُساهمةموضوع: رد: كل سنة وانتوا طيبين ياشباب   كل  سنة وانتوا  طيبين  ياشباب I_icon_minitimeالثلاثاء سبتمبر 16, 2008 4:08 pm

والله مقال حلو كتيييييييير وانا بالنسبة ليا ذكريات رمضان احلى ذكريات فى حياتى

كل سنة وانتوا طيبين ياشباب
صفحة 1 من اصل 1